2009-02-10

Diligentia vann Kundkristallen i bostadsundersökning

För ta reda på hur väl hyresgästerna trivs deltar Diligentia varje år i Aktiv Bos branschundersökning för bostadshyresgäster. 63 procent av de som bor i företagets lägenheter fyllde i år i den åttasidiga enkäten. Huvudkategorierna i mätningen inkluderar service, produkt, profil och prisvärdhet.

 
I år gjorde Diligentia Bostäder det största lyftet i kategorin "Ta kunden på allvar", och vann därför priset Kundkristallen i början av februari.

– Vi har valt att delta i Aktiv Bos hyresgästundersökning, som är årligen återkommande, eftersom vi kontinuerligt vill mäta och förbättra oss, säger Fredrik Carlsson, ansvarig för Diligentias bostäder i Göteborg. Vår resa har bara börjat, men vi förbättrar oss varje år och alla känner ett gemensamt ansvar inför uppgiften. En anledning till att vi vann Kundkristallen kan vara att vi verkligen lyssnar på våra hyresgäster och tar tag i de frågor som kommer upp, tror Fredrik Carlsson.

För ytterligare information, kontakta:
Fredrik Carlsson, Marknadsområdeschef Bostäder Göteborg
fredrik.carlsson@diligentia.se, 031-816320