Teknisk förvaltare/Projektledare ombyggnationer till Tyresö Centrum

Tycker du om att själv strukturera ditt arbete och att jobba i en bred roll med stort eget ansvar? Vill du tillhöra ett tajt team där alla arbetar för att det ska fungera bra för handlarna i Tyresö Centrum? Vill du samtidigt få chans till erfarenhetsutbyte och möjlighet att driva utveckling inom teknik hos en av Sveriges största fastighetsägare? Vi söker nu en erfaren och självgående teknisk förvaltare/projektledare ombyggnationer som är serviceinriktad och flexibel och som vill jobba hos ett långsiktigt och värderingsstyrt bolag. Är det du?

Tjänsten
Som teknisk förvaltare/projektledare för ombyggnationer ansvarar du för att planera och genomföra tekniskt underhåll samt för hyresgästanpassningar av butikslokaler i Tyresö Centrum. Till din hjälp har du drifttekniker, städ- och säkerhetspersonal med flera. Du driver flera projekt parallellt och ansvarar för allt från planering till upphandling och uppföljning. Dina huvudsakliga ansvarsområden är:

  • Utarbeta långsiktiga underhållsplaner
  • Planera, göra kostnadskalkyler, upphandla och genomföra planerat underhåll, hyresgästanpassningar och projekt
  • Ekonomiska uppföljningar med regelbunden avrapportering av projekten
  • Tekniska utredningar
  • Teckna, upprätta samt följa upp serviceavtal
  • Attestera fakturor samt lämna underlag till kostnadsbudget
  • Förvaltningsrepresentant vid projektutveckling, delaktig i processen kring nya detaljplaner och projektutveckling beträffande tekniska frågor
  • Ansvarig för överföringen av projekt till teknikförvaltningen
  • Planera, organisera, leda, kontrollera och följa upp projekten i portföljen

Tjänsten är placerad i Tyresö Centrum.

Vi erbjuder
Du kommer till ett litet team med god anda där alla bidrar med olika kompetenser. Du kommer att arbeta självständigt och har stora möjligheter att påverka ditt arbete. Skandia Fastigheter har ett starkt varumärke med mycket nöjda kunder och medarbetare. Företagskulturen präglas av öppenhet där vi ger våra medarbetare stort förtroende och eget ansvar.

Din bakgrund och person

  • Minst 4-5 års erfarenhet från projektledning och/eller teknisk förvaltning
  • Kontraktskunskap gällande AFF som reglerar entreprenader inom fastighetsförvaltning
  • Erfarenhet och teoretisk kunskap gällande besiktningar, energi, offerter mm
  • Erfarenhet av kalkyler och budget
  • Erfarenhet av att upphandla och driva ombyggnadsprojekt
  • Erfarenhet av att teckna, upprätta samt följa upp serviceavtal
  • Kunskap om lagar och regler inom fastighetsområdet
  • Goda kunskaper i Excel
  • Gärna erfarenhet av att arbeta inom köpcentrumområdet

Kanske har du eftergymnasial utbildning eller så har du gedigen erfarenhet från liknande roller.
För att trivas och bli framgångsrik i rollen är du en person som kan arbeta självständigt och är van att driva processer framåt. Du är strukturerad och tar ansvar för din uppgift. Du har god förmåga att planera, organisera och prioritera. Vidare är du uthållig och ser till att resultat uppnås.

Din ansökan
Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV och ett personligt brev så snart som möjligt, dock senast den 3 mars 2019. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sök tjänsten här

I denna rekrytering samarbetar vi med Property People och har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Therese Malk på telefon 072-389 99 76 eller rekryteringskonsult Maria Mattsson på telefon 070-377 17 21. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.