Logga in i Boendeappen

Boendeappen är till för dig som bor hos oss på Skandia Fastigheter. Här kan du enkelt betala din hyra, göra felanmälan och hålla dig uppdaterad via anslagstavlan där våra kollegor informerar dig om viktiga händelser och aktiviteter i huset. Därför är det extra bra om du slår på notiserna i appen, så att du inte missar något viktigt. Här nedan hittar du svar på de vanligaste frågorna om inloggning.

Så loggar du in första gången

  1. Ladda ner appen “Boendeappen Avy” i App Store eller Google Play.
  2. Logga in med Mobilt BankID.
  3. Klart – du är inloggad!

Du behöver vara kontraktsinnehavare för att kunna logga in. Om ni är flera som bor i lägenheten är det bara den person som står på kontraktet som får tillgång till appen.

Efter att du skrivit på kontraktet

När du har tecknat ditt hyreskontrakt registreras du av den medarbetare du haft kontakt med på Skandia Fastigheter. Vanligtvis kan du logga in i appen ungefär ett dygn senare, alltså dagen efter kontraktsskrivningen har ägt rum.

Om du och din kontaktperson kommit överens om att din första hyresfaktura ska visas direkt i appen, dyker den också upp inom något dygn.

Om du inte ser dina fakturor

Det kan ta upp till ett par bankdagar innan din första hyresavi visas i appen. Om du fortfarande inte ser den efter några dagar, maila oss på boendeapp@skandiafastigheter.se 

Om du bor tillsammans med någon

Just nu är det bara kontraktsinnehavaren som kan logga in och se uppgifter i appen.

Om BankID inte fungerar

  • Kontrollera att du använder Mobilt BankID (det går inte att logga in via dator).
  • Se till att BankID-appen är uppdaterad.
  • Kontrollera att du loggar in med samma personnummer som står på hyreskontraktet.
  • Får du fortfarande felmeddelande? Kontakta oss på boendeapp@skandiafastigheter.se så hjälper vi dig.

Byte av telefon

Om du byter mobil behöver du logga in på nytt med Mobilt BankID. Dina uppgifter sparas automatiskt i appen.

Vanliga orsaker till att inloggningen inte fungerar

  • Du försöker logga in innan registreringen hunnit aktiveras (vänta upp till ett dygn efter att du skrivit kontrakt).
  • Du använder annat personnummer än det som står på kontraktet.
  • Du är inte kontraktsinnehavare.
  • Du saknar Mobilt BankID eller har ett som inte är aktivt.

 Behöver du mer hjälp?

Om du testat stegen ovan och fortfarande inte kan logga in – hör av dig till boendeapp@skandiafastigheter.se.

Skriv gärna ditt namn, adress och vilket felmeddelande du får, så kan vi hjälpa dig snabbare.