En e-faktura skickas till dig via din internetbank. E-fakturan ser ut precis som en pappersfaktura och finns, efter beställning, att titta på i din internetbank.
Det kan bero på flera orsaker, men det vanligaste är att personuppgifterna som står på hyresavtalet inte stämmer överens med personuppgifterna på den som står som ägare på kontot hos internetbanken.
Kontakta din bank för att kontrollera att anmälan har skickats till Skandia Fastigheter, eller vänd dig direkt till oss för att kontrollera att vi har mottagit anmälan från din bank. Observera också att hyresavier skickas fyra gånger per år och att e-faktura skickas vid samma tidpunkt som när du skulle ha fått nya hyresavier.
Via din internetbank kan du hitta och följa instruktioner för att avanmäla din e-faktura.
Den e-fakturan får du vid samma tidpunkt som du skulle ha fått din pappersfaktura.
Den elektroniska fakturan innehåller samma uppgifter som en pappersfaktura. Observera att Skandia Fastigheter ibland skriver meddelanden på hyresavin, därför är det bra att vara noga med att öppna e-fakturan när den finns tillgänglig i internetbanken.
När du har godkänt din e-faktura hos din internetbank ser banken till att den betalas på förfallodagen eller på den betalningsdag du själv har angett.
Samma förfarande som vid pappersfaktura. Om inte hyran betalas i rätt tid skickas ett inkassokrav ut från vårt inkassobolag.
Om du byter bank måste du på nytt anmäla dig för tjänsten e-faktura från Skandia Fastigheter hos den nya banken.
Har du frågor om betalningen bör du i första hand kontakta din internetbank.
Självklart kan du också alltid kontakta oss på Skandia Fastigheter:
Tel: 08-573 655 30
E-post: hyresreskontran@skandiafastigheter.se